Make Love


Masa tu Saripah darjah tiga. Aku pulak darjah lima.

"Awakkk", suara lembut Saripah memanggilku.
"Make love tu apa?" tanya Saripah lagi.

Cepat-cepat aku capai dedahan kering dan di atas tanah aku lukis gambar dua hati dengan sebatang anak panah menusuki kedua-dua hati tersebut.

"Agaknya macam ni kot", aku kata.

Matahari makin terik. Angin mendesir laju. Dedaun kering mula berjatuhan macam dalam cerita Hindi. Sebahagian daun tersebut jatuh menimpa kepala masing-masing. Saripah kuis-kuis tudungnya dengan tangan. Aku kutip beberapa biji buah ketapang kering yang bertaburan di sisi dan ketuk menggunakan batu. Biji di dalamnya kami makan bersama-sama.

"Awakkk, jom kita make love", kata Saripah manja.

Aku capai lagi dedahan kering yang lain dan beri kepada Saripah. Di atas tanah kami lukis gambar hati dan anak panah. Banyak lukisannya. Saripah sempat jugak kata lukisan aku cantik.

Ha ha ha.


******



Kah kah kah. Udah la. Hari baik bulan baik ni rasanya tak baik aku nak mengarang cerita tipu sebegini.