Kisah Kereta dan Percintaan


Ini kisah tahun lepas.

***

Menengok member-member dan orang lain buat kereta adakalanya aku teringin juga buat satu kereta. Dapat yang saiz kecil molek untuk sorang bawak pun jadi la. Aku memang cerewet sikit dan memiliki taste yang baik. Kalau boleh aku nak kereta aku tu bila orang ramai tengah tengok je dia jalan, mereka akan karate apa-apa yang sempat di sekeliling mereka di samping meminta peluang untuk sesi bergambar. Begitulah harapan aku jikalau menjadi seorang pembuat kereta.

Itu hari aku ada satu idea untuk bikin kereta. Tapi biasalah, aku jarang nak cerita kat member-member ni. Pertamanya aku segan sikit, lagi-lagi dengan member yang dah biasa berkecimpung dalam scene kereta ni. Nanti apa pula kata diorang bila tengok aku biasa main bola alih-alih mau main kereta. Kah kah kah!

Tapi itulah. Satu hari nanti aku ingat nak buat juga. Aku dah offer dah Eddy Whitekaran untuk jadi pomen kereta aku. Tak ramai member-member aku yang boleh melakukan kerja baik pulih kereta seperti Eddy. Aku janji dengan dia nak gandingkan dia dengan seorang lagi mekanik ternama, Niduk Abu Bakar, supaya seimbang perginya kereta aku nanti. Lagi seorang pekerja yang boleh capai tahap aku nak, Duh Insim. Aku perhati cara Duh Insim ni membuat kokpit boleh menghasilkan satu revolusi dalam dunia tingkap automotif tempatan.

Pekerja-pekerja kategori makwe pula kena tunggu dulu. Aku belum sedia nak masukkan makwe dalam industry pembikinan kereta ni. Sebab tu kalau aku melukis pun aku jarang melukis gambar makwe. Aku tak habis lagi study dia punya struktur anatomi. Lagi satu sebab aku tak mau letak makwe ni pasal aku kalau berkerja aku cepat panas baran. Tengok orang berjalan slow pun aku tak boleh. Jadi tak sedap la kalau makwe tau aku ni panas baran orangnya. Itu belum masuk kes pekerja aku bercinta waktu sesi pekerjaan lagi tu.

Betul tak Duh Insim?  

gambar hiasan semata-mata